Zakończyła się trwająca cały rok szkolny 2024/2025 realizacja projektu „Równe szanse edukacyjne” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027 Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego Typ A Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne. Projekt skierowany był do uczniów liceum ogólnokształcącego, w szczególności tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz nauczycieli prowadzących kształcenie ogólne.
Głównym celem projektu było zwiększenie szans edukacyjnych uczniów LO poprzez stworzenie warunków umożliwiających rozwój indywidualnego potencjału każdego ucznia, wsparcie ich rozwoju osobistego oraz integrację społeczną – w sposób uwzględniający indywidualne potrzeby, z poszanowaniem zasad równości i niedyskryminacji.
W projekcie wzięło udział 101 uczniów LO, korzystających z różnorodnych form wsparcia, w tym w:
- zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, języka polskiego i języka angielskiego;
• wyjazdach integracyjnych do Krynicy Zdroju – Muszyny, do Energylandii oraz do Niedzicy – Czorsztyna – Górę Wdżar; - szkoleniach antydyskryminacyjnych dla uczniów (dwie grupy: 12 i 15 uczniów) – po szkoleniu młodzieżowi liderzy poprowadzili specjalną godzinę wychowawczą w klasach LO, podczas której podzielili się zdobytą podczas szkolenia wiedzą i umiejętnościami;
- szkoleniach dla nauczycieli: szkolenie antydyskryminacyjne (17 nauczycieli) oraz szkolenie z zakresu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (17 nauczycieli)
Ponadto ze środków projektowych zostały zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt i materiały edukacyjne – umożliwiające prowadzenie zajęć w sposób dostosowany do potrzeb uczniów. Zakupy te stały się trwałym wyposażeniem pracowni przedmiotowych, co przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia w kolejnych latach oraz podniesienia atrakcyjności, będą również wsparciem dla indywidualizacji procesu nauczania.
Realizacja projektu umożliwiła nie tylko lepsze przygotowanie dydaktyczne uczniów, ale także wzmocniła ich kompetencji społeczne i emocjonalne. Dzięki projektowi szkoła stała się bardziej otwarta i przyjazna, a każdy uczeń może w niej rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami.