W roku szkolnym 2020/2021 już po raz drugi Liceum Ogólnokształcące w ZSOiZ w Gromniku brało udział w projekcie „e-Wiedza – zajęcia online II edycja”, realizowanym w ramach X Osi Priorytetowej Wiedza i Kompetencje Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020.
Małopolska Chmura Edukacyjna to innowacyjna propozycja przekazywania wiedzy uczniom przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych. W ramach projektu prowadzone są zajęcia pozalekcyjne wykraczające poza podstawę programową dla uczniów chcących rozwijać swoje zainteresowania. Planowanym efektem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u uczniów naszej szkoły.
Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne, koszty jego realizacji pokrywane są w 5% z budżetu Powiatu Tarnowskiego, 95% z Unii Europejskiej i Budżetu Państwa.
W roku szkolnym 2020/2021 uczniowie ZSOiZ w Gromniku uczestniczyli w zajęciach on-line z geografii oraz zajęciach on-line z kompetencji uczenia się. Zajęcia odbywały się zdalnie z wykorzystaniem platformy MCHE oraz narzędzia MS Teams.
Zajęcia odbywały się według następującego harmonogramu:
– geografia – czwartek 7.30-9.00 (15 dwugodzinnych zajęć on-line w cyklu rocznym)
– kompetencje uczenia się – piątek 7.30-9.00 (15 dwugodzinnych zajęć on-line w cyklu rocznym).
W projekcie udział wzięło 30 uczniów, w tym 15 z geografii i 15 z kompetencji uczenia się.
Zajęcia on-line prowadzone były przez nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Fundacji Centrum Kopernika w Krakowie. W ramach projektu odbyło się 15 spotkań, każde po 90 minut. Były to zajęcia dodatkowe, dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na określony temat. Opiekę merytoryczną nad uczniami sprawowali nauczyciele ZSOiZ w Gromniku: p. B. Biedrzycka z geografii oraz p. M. Habas z kompetencji uczenia się.
Dodatkowo w ramach projektu zakupione zostały odpowiednie pomoce dydaktyczne, m.in.: flipchart, artykuły papiernicze, czy pomoce niezbędne podczas prowadzenia zajęć z obszaru geografia.
Dzięki temu projektowi uczniowie mieli możliwość kontaktu z uczelnią wyższą oraz rozwijania swoich zainteresowań. W przyszłości ułatwi im to wybór odpowiedniego kierunku studiów.