W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie ZSOiZ w Gromniku uczestniczyli w zajęciach on-line z języka angielskiego oraz zajęciach on-line z kompetencji uczenia się w ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania.”
Celem projektu było podniesienie kluczowych kompetencji uczniów w ramach kształtowania umiejętności i poszerzania ich wiedzy. Zajęcia odbywały się według następującego harmonogramu:
– język angielski – poniedziałek 7.30-9.00 (15 dwugodzinnych zajęć on-line w cyklu rocznym)
– kompetencje uczenia się – piątek 7.30-9.00 (15 dwugodzinnych zajęć on-line w cyklu rocznym).
W projekcie udział wzięło 30 uczniów, w tym 15 z języka angielskiego i 15 z kompetencji uczenia się.
Małopolska Chmura Edukacyjna to projekt unijny, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia on-line miały formę wideokonferencji i prowadzone były przez nauczycieli akademickich Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie oraz Fundacji Centrum Kopernika w Krakowie. W ramach projektu odbyło się 15 spotkań, każde po 90 minut. Były to zajęcia dodatkowe, dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na określony temat. Opiekę merytoryczną nad uczniami sprawowali nauczyciele ZSOiZ w Gromniku: p. S. Mikos z języka angielskiego oraz p. M. Habas z kompetencji uczenia się.
Dodatkowo w ramach projektu zakupione zostały odpowiednie pomoce dydaktyczne, m.in.: tablety, pendrive, flipchart oraz artykuły papiernicze, niezbędne podczas prowadzenia zajęć.
Oprócz zajęć on-line uczniowie jednorazowo w ciągu roku wyjechali na zajęcia stacjonarne na w/w uczelniach. Takie wyjazdy odbyły się: 3 grudnia na zajęcia języka angielskiego na PWSZ w Tarnowie
oraz 24 stycznia na Uniwersytet Jagielloński do Krakowa na zajęcia z kompetencji uczenia się.
Dzięki temu projektowi uczniowie mieli możliwość kontaktu z uczelnią wyższą oraz rozwijania swoich zainteresowań. W przyszłości ułatwi im to wybór odpowiedniego kierunku studiów.