W piękny wiosenny dzień, a był to dokładnie 22 maja 2014 roku, uczniowie realizujący program nauczania z rozszerzoną biologią i geografią, a także biologią i chemią, udali się na wycieczkę do przepięknej stolicy naszego województwa – Krakowa. Wraz z uczniami w podróż udały się: mgr Barbara Warchoł- nauczyciel chemii oraz pani mgr Renata Grzenia- nauczyciel biologii.
Po dotarciu do miasta smoka, uczniowie wraz z opiekunami rozpoczęli ekspedycję, zaczynając od zwiedzania Wawelu. Młodzi przyrodnicy mogli obejrzeć florę, która porasta Zamkowe Wzgórze oraz poznać historię tego miejsca, ponieważ pobyt na Wawelu wiązał się przede wszystkim ze zwiedzaniem.
Przed godziną 11:00 wszyscy udali się w stronę Rynku, aby punktualnie przybyć do Muzeum Bursztynu. To właśnie tam młodzież dowiedziała się, jak bardzo zamierzchłych czasów sięga historia tego cennego kruszcu. Wysłuchali oni wykładu na temat właściwości bursztynu, obejrzeli muzealną kolekcję i zapoznali się z cenami wyrobów z bursztynu (które nawiasem mówiąc- do niskich nie należą). Następnie grupa przeszła na płytę Rynku Głównego, gdzie miał miejsce Festiwal Nauki.
Rozstawione były tam namioty, w których swoje umiejętności reprezentowali studenci z wyższych uczelni miasta Krakowa, takich jak, np.: Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Papieski im. Jana Pawła II, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego i wiele innych cenionych szkół. Po przejściu wszystkich namiotów i obejrzeniu większości pokazów- co było możliwe dzięki dobrej organizacji stanowisk- uczniowie postanowili odwiedzić Akademię Medyczną Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wydział ten przygotował dla gości specjalną, osobną ofertę pokazową. Zobaczyć tam można było: poród przez cesarskie cięcie, historię pielęgniarstwa i medycyny w Polsce. Uczniowie mieli także okazję aby zbadać swoją jamę brzuszną metodą USG FAST, sprawdzić nawodnienie swojej skóry, sprawdzić wielkość wady wzroku, a także spróbować zaintubować pacjenta maską krtaniową. Po zwiedzeniu wystawy Akademii Medycznej, całość powróciła na Rynek.
Uczniowie otrzymali czas wolny rozeszli, który mogli spędzić w dowolnej formie. Niektórzy odpoczywali przy fontannie inni byli gośćmi lodziarni a jeszcze inni zwiedzali np.: Kościół Mariacki. Po upływie czasu wszyscy wstawili się na miejsce zbiórki skąd udali się do ostatniego miejsca, które przewidywał program wycieczki, a mianowicie do Ogrodu Botanicznego.
Uczniowie mogli zobaczyć różne gatunki roślin, w tym także chronione.Znaczna część okazów pochodziła również z egzotycznych krajów Ziemi. Grupa odwiedziła palmiarnię, niektórzy odpoczywali w cieniu starych drzew, inni wybrali szklarnie ze storczykami, lub przechadzali się alejami 9 hektarowego ogrodu.
Wycieczka zostanie zapamiętana przez uczniów nie tylko z powodów dydaktycznych, ale również poprzez wspaniałą zabawę, której źródłem było zwiedzanie miasta. Z wycieczki szczególnie zadowolone wydawały się być nauczycielki, dzięki którym uczniowie zyskali nową wiedzę, która kiedyś pomoże im wybrać kierunek kształcenia.